Електронні версії підручників:
3 клас
В.К. Сидоренко, Н.В. Котелянець, О.В.Агаєва Трудове навчання 3 клас
Домашній репетитор Математика 2-4 клас Ісаєнко О.В.
Поради батькам, які прагнуть розвивати творчі здібності дитини
Рекомендації батькам щодо розвитку пам'яті у дітей молодшого шкільного віку
Поради як навчити дитину швидко читати
Розвиваємо дрібну моторику
Розвиток творчих здібностей
Чудовий спосіб зайняти дитину
Перелік рис, притаманних хорошій матері
Де вчити уроки?
Як підготувати до школи дитину молодших класів після канікул
Домашній репетитор Математика 2-4 клас Ісаєнко О.В.
Поради батькам, які прагнуть розвивати творчі здібності дитини
Рекомендації батькам щодо розвитку пам'яті у дітей молодшого шкільного віку
Поради як навчити дитину швидко читати
Розвиваємо дрібну моторику
Розвиток творчих здібностей
Чудовий спосіб зайняти дитину
Перелік рис, притаманних хорошій матері
Де вчити уроки?
Як підготувати до школи дитину молодших класів після канікул
ПАМ'ЯТКА ДЛЯ БАТЬКІВ
Щоб
уберегти Вас від деяких, на жаль дуже поширених помилок, ми хочемо
запропонувати Вам кілька порад. Прочитавши їх, подумайте, які для Вас і
Вашої родини найбільш актуальні. Спробуйте виконувати хоча б їх. Якщо
Вам вдасться розумно організувати життя Вашої дитини, це полегшить Вам
взаємне пізнання, вбереже від багатьох неприємностей у майбутньому і
подарує години спілкування з близькою людиною. Отже, деякі практичні
рекомендації.
1. Будіть свою дитину спокійно. Прокинувшись,
вона повинна побачити Вашу посмішку і почути ласкавий голос. Не
підганяйте зранку, не смикайте по дрібницях, не докоряйте за помилки,
навіть якщо вчора попереджали.
2. Не квапте. Уміння розраховувати час – Ваша задача, і якщо Вам це погано вдається, це не провина дитини.
3. Не відправляйте дитину в школу без сніданку: до шкільного сніданку їй доведеться багато попрацювати.
4.
У жодному разі не прощайтеся, попереджаючи: «дивись не балуйся», «веди
себе добре», «щоб сьогодні не було поганих оцінок» і т. ін. Побажайте дитині удачі, підбадьорте, знайдіть кілька ласкавих слів – у неї попереду важкий день.
5. Забудьте фразу «Що ти сьогодні отримав?».
Зустрічайте дитину після школи спокійно, не ставте їй тисячу питань,
дайте розслабитися. Якщо ж дитина занадто збуджена, якщо прагне
поділитися чимось, не ігноруйте, не баріться, послухайте – це не займе
багато часу.
6. Якщо бачите, що дитина засмучена, але мовчить, не допитуйтесь, нехай заспокоїться, тоді і розповість сама.
7. Вислухавши зауваження вчителя, не поспішайте влаштовувати прочухана, постарайтеся,
щоб Ваша розмова з учителем відбувалася без дитини. До речі, завжди не
зайве вислухати «обидві сторони» і не поспішати з висновками.
8.
Після школи не поспішайте сідати за уроки, необхідно дві, три години
відпочинку (а в першому класі добре б години півтори поспати) для
відновлення сил. Найкращий час для приготування уроків з 15 – ої до 17 – ої години.
9.
Не змушуйте робити всі уроки в один присід, після 15 – 20 хвилин занять
необхідні 10 – 15 хвилинні «перерви». Краще, якщо вони будуть
рухливими.
10. Під час приготування уроків не сидіть «над душею». Дайте
дитині можливість працювати самій. Але вже якщо потрібна Ваша допомога,
наберіться терпіння. Спокійний тон, підтримка («не хвилюйся, все
вийде», «розберімося разом», «я тобі допоможу»), похвала (навіть якщо не
дуже виходить).
11. У спілкуванні з дитиною намагайтеся уникати умов: «якщо ти зробиш, то…», деколи умови стають нездійсненними незалежно від дитини і Ви можете опинитися в дуже складній ситуації.
12. Знайдіть протягом дня бодай півгодини, коли Ви будете належати тільки дитині, не
відволікайтеся на домашні турботи, телевізор, спілкування з іншими
членами родини. У цей момент важливіше всього її справи, турботи,
радості і невдачі.
13. Виробіть єдину тактику спілкування всіх дорослих у сім'ї з дитиною, свої
розбіжності з приводу педагогічної тактики вирішуйте без дитини. Якщо
щось не виходить, порадьтеся з учителем, лікарем, психологом. Не
вважайте зайвою літературу для батьків, там Ви знайдете багато
корисного.
14. Пам'ятайте, що протягом навчального є критичні періоди, коли вчитися складніше, швидше
настає стомлення, знижена працездатність. Це:перші 4 – 6 тижнів для
першокласників; 3 – 4 тижні для учнів 2 – 4 класів; кінець другої
чверті; перший тиждень після зимових канікул; середина третьої чверті.
У ці періоди слід бути особливо уважними до стану дитини.
15. Будьте уважні до скарг дитини на головний біль, втому, погане самопочуття. Найчастіше це об'єктивні показники труднощів навчання.
16. Врахуйте, що навіть «зовсім великі» діти (ми
часто говоримо «ти вже великий» 7 – 8 річній дитині) дуже люблять казку
перед сном, пісеньку і ласкаве прогладжування. Все це заспокоює їх,
допомагає зняти напруження, що накопичилося за день, спокійно заснути.
Намагайтеся не згадувати перед сном неприємностей, не з'ясовувати
стосунки, не обговорювати завтрашню контрольну і т.ін. Завтра новий
день, і Ви повинні зробити все, щоб він був спокійним, гарним і
радісним.
Поради
батькам
У
батьків із школою стосунки нерідко бувають складні... За одинадцять років
багато з них так і не можуть переступити через страх відвідування батьківських
зборів, "індивідуальних консультацій", на які періодично запрошують
вчителі. Але будь-хто з батьків розуміє: роз'єднаність із школою викликає
непривабливі наслідки для обох сторін, не кажучи про дитину, яка, як і в давні
часи, залишається яблуком розбрату двох соціальних інститутів – сім'ї та школи.
Школа
не завжди може задовольнити всі запити батьків. Зрозуміло також, що наявні у
школі умови вимагають кращого, а рівень оплати праці, що існує зараз у системі
освіти, не дозволяє батькам наполягати на багатьох своїх вимогах. І все ж
таки... Якщо глянути на ситуацію по-іншому, то що ж зрештою залежить від нас,
батьків? Як ми будуємо наші взаємостосунки зі школою? Не є таємницею те, що
школа – це величезний "полігон" для конфліктів, які часом
провокуються нами, батьками. Змінити устрій шкільної системи нам не під силу,
але, можливо, можна змінити щось у собі?..
Не
вимагайте від школи більше, ніж вона може дати. Школа – це частина життя
дитини. У першокласників – більша, у випускників – менша. Потурбуйтеся про те,
щоб ваша дитина жила цікавим життям і поза школою, тоді можливі шкільні поразки
і невдачі не будуть настільки руйнівними для її особистості.
Учителі,
як і всі інші люди, різні. Не узагальнюйте і не переносьте своє невдоволення на
весь колектив школи. Напевне, серед педагогів знайдуться ті, з ким ви можете
знайти спільну мову та розуміння.
При
виникненні неприємної ситуації, пов'язаної з вашою дитиною, пам'ятайте, будь
ласка, що ви – єдина людина, здатна надати їй моральну підтримку при загальному
"розборі". Ваше завдання в школі – прояснити становище, а от усі
"заходи" краще застосовувати вдома після ретельного спільного
обговорення із сином чи донькою.
Приходячи
до школи, обов'язково просіть вести діалог на основі конкретних фактів, а не на
основі особистих вражень учителів. Враження бувають інколи дуже суб'єктивними,
і не варто опиратися лише на них. Намагайтеся зібрати різноманітну інформацію
про життя дитини і проаналізуйте її самостійно.
Спробуйте
також зрозуміти не тільки особливості поведінки вашої дитини в класі (школі),
але й загальну атмосферу навчального закладу. Будь-які вчинки дітей пов'язані
із соціальним контекстом, в якому вони розвиваються. Не кваптеся робити
поспішні висновки, не зрозумівши справжньої причини саме такої поведінки
дитини.
Не
приймайте вчительську правоту на віру. Звичайно, не слід обговорювати з дитиною
тільки негативні якості (вчинки) учителів. Спробуйте в кожному явищі знайти ту
краплю корисного, яка неодмінно присутня в ньому. Вчіть цьому дитину.
Намагайтеся
регулярно приходити на батьківські збори. По можливості просіть класного
керівника повідомити порядок денний та тривалість зборів.
На
самих зборах піднімайте питання загального характеру, важливі для всіх. Усі
проблеми, пов'язані саме з вашою дитиною, доцільно розглянути в індивідуальній
розмові з учителем. Однак, краще для такої розмови вибрати спеціальний час,
оскільки після загальних зборів повноцінна розмова може не відбутися, певні
нюанси залишаться нез'ясованими.
Подумайте,
чим саме ви можете допомогти школі чи конкретному вчителеві. Не завжди ця
допомога повинна проявлятися у матеріальній підтримці. Може статися, що ви
володієте якоюсь корисною для школи інформацією чи можете надати консультації,
пов'язані з вашою професійною діяльністю або здатні допомогти школі у
тиражуванні навчальних матеріалів, забезпеченні комп'ютерними програмами тощо.
Ваша
активна участь у житті школи сприятиме позитивному впливові не тільки на вашу
дитину, але й на весь освітній простір, в якому вона знаходиться.
І
останнє. Для того, щоб навчити дитину дотримуватися соціальних норм, батьки
повинні не тільки розповідати про них людині, котра дорослішає, але й
демонструвати це на практиці. Подумайте, будь ласка, якими бачить дитина ваші
ділові та особисті стосунки з учителями? Чи згодні ви, щоб ваші син чи донька
будували свої взаємостосунки з людьми, користуючись саме вашим прикладом? Якщо
так – вас можна тільки привітати. Якщо ні – ви маєте час, щоби щось змінити.
25 способів дізнатися у дитини
як у нього справи в школі, не питаючи,
як у нього справи в школі
1. Що найкраще з того, що сталося з тобою сьогодні в
школі? Що найгірше з того, що сталося з тобою сьогодні в школі?
2. Скажи мені, що тебе сьогодні змусило сміятися?
3. Якби ти міг вибрати, з ким би ти хотів сидіти в
класі? А з ким би точно не хотів сидіти? Чому?
4. Розкажи мені про саме класне місце в школі.
5. Яке саме дивне слово, яке ти почув сьогодні? Або,
можливо, хтось щось дивне тобі сказав?
6. Якби ми запросили сьогодні твого вчителя до нас в
гості, що б він мені розповів про тебе, як думаєш?
7. Кому ти сьогодні допоміг?
8. Чи може, хтось тобі сьогодні допоміг?
9. Розкажи мені, що нового ти дізнався сьогодні?
10. Чи був момент, коли ти відчував себе найщасливішою
сьогодні?
11. Чи було тобі сьогодні дуже нудно?
12. Якби інопланетяни прилетіли в ваш клас і забрали
когось із учнів, кого б ти хотів, щоб вони забрали?
13. З ким би ти хотів пограти на перерві з тих, з ким ти
ще ніколи не грав?
14. Розкажи мені про щось хороше, що сталося з тобою
сьогодні.
15. Яке слово вчитель найчастіше сьогодні повторював?
16. Про що б ти ще більше хотів дізнатися в школі?
17. Чого б тобі хотілося менше робити в школі?
18. З ким би ти в своєму класі міг вести себе краще?
19. Де ти найчастіше граєш на перервах?
20. Хто найсмішніший учень у вашому класі? Чому він
такий смішний?
21. Тобі сподобався сьогоднішній обід? Що найбільше
сподобалося?
22. Якби завтра ти став учителем, що б ти зробив?
23. Як ти думаєш, може, хтось із вашого класу повинен
піти зі школи?
24. Скажи мені про трьох різних ситуаціях, коли ти
використовував олівець сьогодні в школі.
25. Якби ти міг помінятися з кимось в класі місцями, хто
б це був? Чому?
Немає коментарів:
Дописати коментар