Психолого - педагогічна
характеристика учня
Загальні відомості:
прізвище, ім'я, по батькові;
дата народження;
загальний фізичний розвиток;
стан здоров'я;
сімейні умови, характеристика
батьків, склад сім'ї, місце роботи батьків, їхній культурний рівень, режим
життя дитини, спілкування поза школою.
Загальний розвиток:
особливості мислення, рівень
абстрактного мислення (аналіз, синтез, виявлення причинних зв'язків, здійснення
висновків абощо);
спрямованість, інтереси, потреби, схильності;
особливості характеру, індивідуальні
реакції на події;
особливості пам'яті та процесу
запам'ятовування;
тип інтелекту та професійні
можливості;
вольові якості, здатність до
довготривалих трудових зусиль.
Ставлення до навчання, праці:
успішність (які оцінки переважають, з
якого предмета вчиться найкраще);
організованість і старанність у
навчальній роботі, вміння працювати самостійно;
інтерес до знань (зацікавлений чи ні,
виявляє інтерес до окремих предметів);
ставлення до елементів праці в школі
(лабораторні роботи, чергування, підтримка чистоти в класі, на шкільному
подвір'ї).
Дисциплінованість та навички культури
поведінки:
загальна характеристика поведінки
(поводить себе спокійно, стримано чи не контролює своїх емоцій);
виконання шкільного режиму
(дотримується правил поведінки, порушує їх навмисно чи через недбалість;
найбільш типові порушення дисципліни);
виконання вимог і розпоряджень
учителів (виконує за першою вимогою, з бажанням чи примусово);
чемність у спілкуванні з учителями,
будь-якими дорослими;
володіння навичками культури
поведінки (ставлення до літніх людей і молодших за себе, поступається місцем
для людей похилого віку, з повагою ставиться до дівчат абощо).
Громадська спрямованість та
активність:
ставлення до громадського життя
колективу (дорожить ним, байдужий, ставиться негативно);
інтерес до громадського життя країни
(користується інформацією про події в країні і за кордоном);
чи виконує громадські доручення, бере
участь у діяльності органів самоуправління;
чи виступає на зборах колективу,
громадських організацій з пропозиціями, з критикою недоліків, чи здатний
висловлювати власну думку;
активний чи байдужий у
громадсько-корисній діяльності.
Стосунки з товаришами:
становище в колективі (чи користується
повагою й авторитетом серед товаришів по класу, чим обумовлені стосунки, які
склалися);
чи задоволений своїм становищем у
колективі та яке становище хотів би зайняти;
ставлення до товаришів по класу
(поважає чи байдужий до них; чи бувають конфлікти, їх причини);
яку роль відіграє в житті класу
(активний член колективу чи сторонній спостерігач).
Моральні цінності:
відданість Батьківщині, її
Конституції, повага до Національного прапора і Гімну;
відданість демократичним цінностям -
повазі до людини та її прав, свободі вибору;
усвідомлення себе як громадянина
Землі, турбота про екологічну безпеку і виживання людства;
повага до різноманітності: расова і
національна терпимість, повага до інших народів та їхніх культур;
відданість цінностям сім'ї, повага до
батьків, до кожної людини як самоцінності;
дотримання у стосунках з людьми таких
цінностей, як турбота, повага, довіра, відповідальність;
відчуття власної відповідальності за
все, що відбувається навколо;
політична культура та толерантність.
Немає коментарів:
Дописати коментар